dinsdag 9 april 2013

Zaaien.

Vandaag de bloemzaadjes van de Action in het starterskweekkastje ook van de Action gezaaid in de (compacte) potgrond, nogmaals van de Action.
En het groeipapier, het was de uitnodiging van mijn werk voor de kerstborrel, in een bakje gelegd en bedekt met aarde.
Zo grappig, groeipapier bestaat uit 2 lagen dun en in water oplosbaar vloeipapier waartussen verschillende zaden met aardappelzetmeel geplakt zitten. De aarde maak je iedere dag vochtig en dan na ruim een week zie je de eerste zaadjes ontkiemen (staat in de beschrijving). Het zal mij benieuwen…..ik hou jullie op de hoogte.

Verder nog wat andere bezigheden in de tuin gedaan, zoals het snoeien van de lavendel, de prut uit de cementkuip, die als vijvertje dient, gehaald en de hier en daar alweer opkomend onkruid weg gehaald. Tjonge dat lijf van mij is dat werk niet meer gewend….pijnlijke stijve rug  Maar de klus is op tijd geklaard, het zonnetje dat mij vergezelde tijdens het tuinwerk is verdwenen achter de wolken. Misschien zal een klein buitje goed doen op de blauwe druifjes, die er wel heel slapjes bij staan.

1 opmerking:

  1. O ik hop dat het lukt ,ik heb het ook eens geprobeerd maar de katten uit de buurt hebben alles verknoeid.
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen

Kerstmannen....

ik loop iets vooruit, maar hier een goedkoop en leuk kerstidee gemaakt van kerstgeschenktasjes van de Action en dik stevig karton van een do...