vrijdag 8 februari 2013

Handen.

Hebben jullie dat ook wel eens, dat je veel wilt doen maar er niets uit je handen komt. Druk op het werk, last van de keel en oren en ’s avonds geen puf…ffffff. Ik ben nog steeds bezig met de Oudhollandse gebakskraam, maar dat schiet nu niet erg op. Wel heb ik mij net opgegeven voor de lenteswap van “het Poppenhoekje”. Het idee is er al, maar ik moet nog wachten op wie mijn swapmaatje gaat worden wat betreft de kleuren die ik ga gebruiken.

Ik heb nog wel foto’s van gistermiddag. Samen met een collega organiseren wij tweemaal in de maand een activiteit voor het kleinschalig wonen ( = een kleine groep (6) mensen met dementie die met elkaar in een groepswoning woont). Gisteren heb ik met een groepje bewoners pinda’s geregen. Twee cliënten hadden moeite met het prikken van gaatjes, maar daar had ik rekening mee gehouden. De man van een andere collega had prikkers gemaakt, nl houten schijfjes met daardoor een spijkertje geslagen. Zie het fotootje links onder....een ideaal hulpmiddel.





















3 opmerkingen:

  1. O, zo herkenbaar.......

    Prachtig die handen, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geeft vast veel voldoening, zo bezig zijn met de ouderen. Nu kunnen ze vast de vogeltjes voor het raam zien die buiten van de pinda's komen snoepen!
    Groet, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het vertederende foto's, zo mooi! Doet me ook denken aan de handen van mijn oma, die inderdaad zoveel deed. :) Stoppen, strijken, wassen, vouwen enz. Eigenlijk tijd voor zichzelf had ze niet. Fijne dag, groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen

Kerstmannen....

ik loop iets vooruit, maar hier een goedkoop en leuk kerstidee gemaakt van kerstgeschenktasjes van de Action en dik stevig karton van een do...